Search This Blog

Thursday, December 25, 2008

What a sad face..




A Chinese man named Huang Chun Cai is a 32 year old native from a remote village whose facial tumours initially weighed at 23kg. Huang Chuncai recently underwent his second operation to remove the 10kg tumours hidden inside his face at a hospital in Guangzhou China. Huang suffers from a genetic disorder called Neurofibromatosis that effects the development and growth of nerve tissues...he actually doesn't deserve this..but inevitably ha has to accept it..god had created him to be like that..thank to god as we have endowed a perfect face....

Tuesday, December 23, 2008

Duit syiling emas 1,300 tahun ditemui


BAITULMAQDIS - Sejumlah duit syiling emas berusia lebih 1,300 tahun ditemui di bawah tapak kawasan meletak kereta di Baitulmaqdis, kata Pihak Berkuasa Antikuiti Israel kelmarin.

Ahli-ahli arkeologi menyatakan sebanyak 264 duit emas ditemui di tapak runtuhan sebuah bangunan lama pada abad ketujuh Masihi. Ia merupakan penemuan paling besar pernah ditemui setakat ini.

"Kami pernah menemui barang-barang tembikar, kaca tetapi tidak seperti ini," kata seorang ahli arkeologi Britain, Nadine Ross yang menemui duit itu Ahad lalu.

Terdapat wajah mirip seorang maharaja yang memakai pakaian ketenteraan dan memegang salib di tangan kanan pada satu bahagian duit syiling itu.

Pakar-pakar arkeologi menyatakan duit syiling itu dicetak pada permulaan pemerintahan Heraclius sebelum tentera Parsi menakluk Byzantine yang menguasai Baitulmaqdis pada 614 Tahun Masihi.

Menurut dua pengarah di tapak penggalian, Doron Ben-Ami dan Yana Tchekhanovets, sebelum penemuan itu, hanya lima duit syiling emas ditemui di Baitulmaqdis. - Reuters


duit emas tuuuu....kan best klau aku yang jumpe dlu..tak yah nak bg kat muzium...jadi kaya..

lelaki pokok...



JAKARTA - Seorang lelaki di Indonesia, Dede yang dikenali sebagai 'lelaki pokok' hilang kemampuan bagi menggerakkan tangannya walaupun dia sudah menjalani tiga pembedahan pada tahun ini, lapor sebuah akhbar semalam.

Lelaki itu yang sebahagian badannya ditumbuhi ketuat seperti kulit pokok menjalani pembedahan terakhir pada Ogos lalu bagi membuang enam kilogram ketuat dari badannya.

Seorang doktor di sebuah hospital di Bandung, Dr. Rachmat Dinata berkata, selepas menjalani pembedahan pada Ogos lalu, Dede mampu menggunakan pen dan mengangkat objek.

"Bagaimanapun, selepas pembedahan, tangannya membengkak sebanyak 30 peratus dan ia tidak boleh berfungsi dengan normal," katanya.

Dr. Rachmat memberitahu, Dede perlu menjalani sekurang-kurangnya dua lagi pembedahan pada tahun depan.

tontoni tree man di www.youtube.com

Saturday, December 20, 2008

kesian makcik ni...


kesiannye makcik ni...mcm mane lah kaki die bleh jadi mcm tu..die kate 14 tahun die menghidap penyakit ni..penyakit untut gajah..tak boleh bayangkan keperitan die kan..rawatannya menelan setengah juta malah boleh meningkat..walaubagaimanapun die bertekad jugak untuk menerima rawatan tu..makcik mengharapkan sumbangan orang ramai supaya dapat meringankan beban die.. die merupakan bekas pramugari MAS satu masa dahulu.

Night in the lab...

tepat pukul 2 pagi...ketika temanku sedang berseronok dalam bilik masing2 (perkampungan 3rd year kot)..aku berada di makmal keseorangan bertemankan mesin2 yg mahal lagi tak terdaya aku mengganti nya sekiranya hilang..dingin sekali aku disini..sambil aku memerhati eksperimenku..sempat lagi aku menulis blog ni..aku sebenarnye tak ingin berjemur di dalam lab ini..aku sudah keletihan..namun ape nak buat..ia tetap diteruskan smp ke tgh mlm..protin yang aku hasilkan takmampu bertahan selama seminggu lamenye..aktivitinya akan berkurangan hari demi hari..jadi aku nekad untuk teruskan eksperimen aku walaupun keseorangan di tgh mlm..dan aku tak mahu berebut mesin yg sama pada waktu siang sbb mesin tu cume ade satu je kat makmal ni..harganye pulak 30 K..mahal gile..klau rosak tak tau ar mcm mane nak jawab ngan Dr Sufian..klau boleh eksperimen aku ni siap sebelum sem baru bermula..tapi mcm tak je gayenye ni..risau tul..

Thursday, December 18, 2008

aku bengang..

kenape kolej kediaman keempat universiti malaya ni pengurusan dia mcm tut je skang ni...ble cuti sem je..sape yg duk kat blok D tu kne pindah..menyusahkan betul..dah lah bayar mahal lebih dr hari biase..kolej lain tak yah pun nak pindah2...dlu kate ade yang nak sewa lah bilik tu..tapi ble dah kemas sume n punggah sume barang..sorang pun tak de yang duk bilik tu...entah pape...orang dah bayar sewa bilik tu klau boleh jgnlah nyusahkan orang..dah lah kne duduk tingkat 3 hujung floor plak tu..aku sakit hati sgt tambahan plak ngan experiment yg asyik tak jadi ni..

Sunday, December 14, 2008

movie that i've watched and been watching.....

The Day The Earth Stood Still..this movie absolutely suck...dont watch this if u want to....i've spent 12 rgt for this horrible movie..the narration of this movie make me neither impress nor affected...but its graphic is nice..to dear director..u r failed to lure the watchers this time.



cicakman 2..movie ni aku bg 7 /10 lah..awal2 je dah buat aku gelak..terngiang2 plak tu scene lawak yg first tu..hahahhaha...gelak dlm hati pun ade gak ble teringat balik lawak die..layan gak lah...boleh lah movie ni..klau boleh cicakman yg akan dtg pulak nanti aku sarankan lebih series lah kot bab2 action ni..baru nampak hero sket..graphic mmg cun..aku suke..teruskan lawak2 yang ade..mmg ade identiti tersendiri...
smallville..tv series that relatively connected to super heroes superman..or another term u guys can say the superman while he was at young age...he has superb energy thta could make him strong and powerfull to protect the world..huhu watsoever..welcome to the fantasy world of superman..i've stop following this tv series couple of months ago...but i love to watch it again in another time...


knight rider 2008, it revives me to the TV series in 1980's where i always stick to the schedule when the series is on TV when i was around 10....myself was going crazy with that black car at that moment..the car called knight rider and it can consider alive coz it could talk much like human with monotone voices.and by that, KITT is the name of the sounded machine...yet, new revolution of knight rider has turn into marvelous car equipped with sophisticated gadgets like it never been attempted before..but everything goes so illogically into ur mind..but it is so graphically smooth wat keep me this tv series fascinating for me..


ghost whisperer another drama series dat mainly cast by Jennifer Love Hewitt is a not to creepy of ghost story but this story revolving a gift dat enable her to talk to ghost or in another word having chat with dead soul..most of the problem are about the dead soul dat haven't cross..i mean the dead has something unrelieved matter that happen right before the person is died...or unfinished business dat ever dealt with the persons who r connected to the dead... hereby, she, Melinda Gordon is always there for helping ghost who really need her help.....not too creepy but too crap....though it so, the story line is good coz its share the sadness together with the watchers...


Dr House, another drama series dat i recently watched but haven't finish it yet...it fulls of medication stuff and the scenes are almost around the hospital and sometimes quite interesting where they invest chronic disease by going down to the sites of source of occurrence and much pretty like CSI..Dr house dislike to see patient in personal bcoz most of the patient used to lie to him and difficult to diagnose and sometimes ruin up the rest...........


gossip girl.....x.o.x.o......girlish stories dat revolves around the lives of socialite teenagers growing up on New York City's Upper East Side who attend elite academic institutions while dealing with sex, drugs, jealousy, and other issues. this is not suitable for under age watcher coz there is a lot of kisses and adult things..check this tv series out..it will warms u up...ahaksss..




prison break is among the drama series dat i always watch for..always up to date and download the series...but my roomate always do, not me...i'm parasite dat absorb stuffs from partner...huhuhu..i started watch this series since 2007 from season 1,2,3, and currently season 4..its story line is awesome and fantastic...full of brilliant strategy and suspense scene...